четвртак, 2. јун 2016.

Genetska mutacija povezana sa MS, po prvi put

Po prvi put je otkrivena konkretna genetska mutacija koja se nedvosmisleno može povezati sa MS. Značaj ovog otkrića je ogroman: Najzad postoji konkretna meta za terapije koje će direktno uticati na sam uzrok bolesti. Možemo očekivati da će se ova potpuno nova klasa terapija pojaviti u narednih nekoliko godina.

Science Daily

Nuclear Receptor NR1H3 in Familial Multiple Sclerosis

Strpljenja, narode, eto, lek se pomalja na horizontu... Do tada, pametno birajte terapije i izbegavajte stres.

15 коментара:

  1. Анониман30. јун 2016. 21:28

    Ja sam trenutno u agoniji da li jeste ili nije, imam lezije neaktivne, i za 3 meseca dva ataka neuritisa retrobulbarisa. Trebalo bi sled.ned.da primim pulsnu terapiju jer nista ne vidim na jedno oko. Da li si primao pulsnu i kakvo je tvoje misljenje o njoj? Idem na detaljno ispitivanje, vadjenje likvors itd....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako ste sve to imali, onda jeste, nema dileme. Nisam nikad primao pulsnu terapiju, ali mislim da je opravdana u slučaju akutnih relapsa kao što je vaš.

      Избриши
  2. Анониман19. јул 2016. 03:31

    Apsolutno opravdava.
    Slušajte doktore koji Vas vode
    Ja sam nekoliko puta bio na pulsnoj terapiji kortikosteroidima

    ОдговориИзбриши
  3. Hah ja ni nemam doktora, vodim sam sebe...

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман25. јул 2016. 04:46

    cao svima, ja sam lekar po struci i ove godine sam imao prvi napad MS-a (pre mesec dana, dakle u Junu 2016, sa 36 godina zivota). Prosao sam pulsu terapiju i sve je bilo OK. Sad cekam da vidim rezultate likvora koje cekam vec 20tak dana (!!!!!!). Elem, kao lekar smatram da prve simprome zaista treba "saseci u korenu" , dakle treba ici na pulsnu.

    Srbodlak, kako da stupim u kontakt sa tobom i da li uopste praktikujes to? hvala
    Dr. Milan

    ОдговориИзбриши
  5. Poštovani,
    Da li imate informaciju o trenutnoj studiji - leku koja je započeta u septembru u klinici za neurolgiju? Da li možda znate koji je lek u pitanju? Jedinu informaciju koju imam jeste da se prima intravenski uz monitoring srca, jednom u trideset dana.
    Srdačan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ukoliko se prati rad srca onda je to fingolimod, siponimod ili drugi lek iz iste porodice, sve ih proizvodi Novartis. Ti lekovi sjajno drže MS pod kontrolom ali mogu imati ozbiljne sporedne efekte. Mehanizam akcije je sprečavanje limfocita da napuste limfne čvorove, što efektivno dovodi do imunosupresije. Ovde su sve informacije: http://www.rxlist.com/gilenya-drug.htm

      Избриши
    2. Doduše sad tek videh da ste spomenuli da se daje intravenski... Ovi lekovi koje sam pomenuo su pilule. Ne znam o čemu se radi, pitajte lekare.

      Избриши
    3. Poštovani,
      Hvala na odgovoru.
      Sve najbolje!

      Избриши
  6. A sta kazete na ovo ?
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23200102

    ОдговориИзбриши
  7. radi se o novom experimentalnom leku koji s euzima kao infuzija. Monoklonalno antitelo na virus koji je prisutan u oko 70-tak % populacije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sjajno mi izgleda priča, sad sam na nekom putu pa nemam vremena ali procitacu detaljno za 10ak dana kad se vratim. Hvala puno za informaciju.

      Избриши
    2. Cao, update koji sam dobio pre neki dan:
      Prica u teoriji deluje super ali je jos jako rano da se donese zakljucak. Za sada studija ide , a neki od lekara (pricao sam sa njima) koji je vode nisu bas odusevljeni i cak su odlucili da vise nece da regrutuju ljude u ovu studiju. Videcemo

      Избриши