недеља, 2. октобар 2016.

Prevare: dr Cicero Coimbra

Vitamin D3 se jako često spominje kao efektivna terapija za MS. Priče variraju od onih da on blagotvorno deluje na imuni sistem, za šta ima dokaza, pa sve do tvrdnji da on u visokim dozama potpuno leči ne samo MS nego i sve druge autoimune bolesti, za šta nema dokaza.

Najglasniji zastupnik tvrdnje da vitamin D3 u visokim dozama može da izleči MS je dr Cicero Coimbra iz Brazila. On zagovara upotrebu vrlo visokih doza vitamina D3 (čak i do 100.000iu dnevno). U ovim dozama vitamin D3 je toksičan i može lako izazvati hipervitaminozu, čija je najčešća posledica kalcifikacija (okoštavanje) mekih tkiva u organizmu. 


U sledećem video snimku je odgovorio na gomilu pitanja u vezi sa svojim protokolom.

 

Priča deluje vrlo ozbiljno. Dr Coimbra je postao prilično popularan i ima gomilu sledbenika među doktorima koji sprovode njegov protokol, kao i među pacijentima.

Protokol podrazumeva uzimanje jako visokih doza vitamina D3 uz praćenje nivoa paratiroidnog hormona (PTH) da bi se individualno za svakog pacijenta postigla maksimalna doza vitamina D3 koju on može podneti. Kao mere protiv hipervitaminoze koriste se ishrana siromašna kalcijumom, B vitamin i dosta tečnosti. Obećava potpuno povlačenje MS u 95% slučajeva.

Sve na prvi pogled izgleda ok, međutim, u jednom trenutku priča potpuno gubi legitimitet:


On najpre potvrđuje da nije odrađena nikakva klinička studija ovog protokola na ljudima, a potom kao razlog navodi da ne želi pacijentima da uskrati terapiju stavljajući ih u placebo grupu, obzirom da je njihovo zdravstveno stanje ozbiljno.

Ovo nikako ne pije vodu. Dakle, ne postoji studija u kojoj bi bila nedvosmisleno dokazana efikasnost ovog protokola, a koju bi ostali lekari mogli da ponove i potvrde ili odbace rezultate. U tom slučaju, jedini čovek koji kontroliše ispravnost protokola ostaje sam dr Coimbra, a brojke koje navodi, na primer da je 95% pacijenata u trajnoj remisiji, nemaju nikakvu težinu jer mu se mora verovati na reč, umesto da postoji objavljeno istraživanje koje ih može potvrditi. 

Zatim, klinička studija se može sprovesti i na način gde nećemo ostaviti pacijente bez ikakve terapije, na primer tako što bismo uzeli grupu pacijenata koja prima interferone a onda polovini dali vitamin D3 u visokim dozama a polovini ne, pa merili razlike u razvoju bolesti. Dr Coimbra krši osnove naučnog metoda u svom radu time što a priori zaključuje da je terapija ispravna i da radi, bez da se ta tvrdnja proveri na bilo koji način.

Grupa brazilskih lekara je iskritikovala dr Coimbru i njegov protokol.


Nažalost tekst nije besplatno dostupan, ali daću vam bitan deo ovde (a možete i zamoliti nekoga ko ima pristup bazama naučnih radova da vam ga dobavi):

The 21 cases reported here reflect the authors' daily practice with patients with relapsing remitting MS who were exposed to high doses of vitamin D. These patients sought private consultations with doctors who are known to use high doses of vitamin D supplementation for treatment of MS. In 19 cases, the treatment proposed for these patients consisted of complete immediate withdrawal of disease-modifying drug (DMD) therapies and the start of high doses of vitamin D. Three patients continued on their DMD with one doctor while taking high doses of vitamin D recommended by another doctor.

For these 21 patients with relapsing remitting MS, the daily doses of cholecalciferol varied from 8000 IU to 150,000 IU (average 87,000 IU, median 100,000 IU/day). The average period of use was one year (range: one month to three years). Seventeen patients presented worsening of their neurological condition, with new relapses and new lesions on magnetic resonance imaging, and the disability worsened in ten patients (N 1 point on EDSS). Interestingly, 64% of these neurological manifestations were related to cervical or brainstem lesions. Apart from the failure to control MS, some of these patients' treatments with vitamin D were correlated with other signs and symptoms: one patient presented severe gastric symptoms, one patient progressed with pseudo-brain tumor and seizures, two patients presented tonic–clonic seizures and five patients presented severe hypercalcemia. There were three cases of kidney failure, two cases of nephrolithiasis and three cases of nephrocalcinosis. Patients with kidney complications presented serum levels of ionic calcium between 13.8 mg/mL and 16.8 mg/mL (reference values up to 10 mg/mL). Three patients required a few days in intensive care units in order to stabilize their clinical condition. There were no fatal cases and the serum levels of vitamin D were typically 150 ng/mL. 

Ovo pismo je potpisalo 15 lekara. Dakle, 19 od 21 pacijenta koje su pratili a koji su sprovodili Coimbra protokol nije imalo poboljšanje u vezi MS, svima je generalno bilo dosta gore, plus, bilo je dosta slučajeva hipervitaminoze, gadnih problema sa bubrezima i još koječega.

Moj zaključak je da dr Coimbra ne želi da se njegove tvrdnje proveravaju jer nisu istinite i jer bi ispao šarlatan. Dok se ne sprovede prava studija, priče u uspehu ovog protokola ostaju anegdotalnog karaktera.

Lično nisam bio u kontaktu ni sa jednim pacijentom koji sprovodi Coimbra protokol vitaminom D3 u terapiji, mada sam od jednog pacijenta čuo da je pričao sa takvim pacijentima i da se kunu u uspeh terapije ali da su istovremeno i na terapiji interferonima i da im ne pada na pamet da je prekidaju jer tada dobijaju relapse. Klasično samozavaravanje.

Ovo ne znači da je vitamin D3 potpuno beskoristan u terapiji MS, štaviše jako je koristan ali u umerenijim dozama. O vitaminu D3 kao suplementalnoj terapiji za MS i svom iskustvu sa time ću pisati posebno.

34 коментара:

  1. neurolog Vasilije Bošnjak iz Novog Sada je bio u Brazilu na obuku kod dr Koimbre.Već ima pacijente. Na FB je grupa od 5 hiljada članova,uglavnom iz Srbije i regiona, na stotine je na Protokolu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Detaljno sam sve saznala o protokolu i verujem da postoji poboljsanje,drago mi je da Uspeh postoji.

      Избриши
    2. A, je li... A na osnovu cega verujete u to?

      Избриши
    3. Ja poznajem lično i prijateljica mi je i pratila sam je kad joj i dijagnozicirana MS. Preprošle godine je počela sa visokim Vitamin D dozama, koji prati jedan italijanski lekar. I ja vidim poboljšanje, vidno. Bolje hoda, stabilnija je, čak vozi bicikli i šeta. Mnogi njeni poznanici su sada u kolicima ili hodaju sa štapom. Visoke Vitamin D doze nisu tako smrtonosne kao Vitamin A, no ona mora redovno kontrolisati krv i mora da pije dosta tečnost. Ona je odlučila tako da se leči. Ja mogu da pratim i mogu da vam dalje javim.....

      Избриши
    4. Dakle, opet, visoke doze vitamina D su dobre i pomažu, ali do 10.000iu, a super-visoke doze koje Coimbra prepisuje su opasne i nemaju toliki benefit kao što on tvrdi. Opet, MS je jako nepredvidiva bolest i anegdotalne priče ne znače puno, ja sam upoznao i ljude kiji se ničim nisu lečili nikad pa su opet dobro i posle 10 godina. Trebaju nam KLINIČKE STUDIJE, pa da možemo da tvrdimo da nešto radi ili ne radi.

      Избриши
    5. Moje iskustvo: dve godine sam uzimao po 80.000IU D3 dnevno, zajedno sa K2. Pridržavao sam se ishrane bez kalcijuma (mleko i mlečni proizvodi, orašasti plodovi, itd). Laboratorijski rezultati su mi bili OK, sve vreme... Prestao sam sa tim ogromnim dozama, i sada uzimam 10.000IU dnevno, bez K2 i sa normalnom ishranom. Nisam osetio poboljšanja koje je 'obećavao' dr. Coimbra, ali nisam imao ni pogoršanja. Prošlog leta sam se osećao izvanredno kada sam uz D3 uzimao i LDN (Low Dose Naltrexone - https://sites.google.com/site/dudleyslowdosenaltrexonesites/home ), par meseci... Trenutno sam, kako rekoh, na 10.000IU D3 i na 4.5mg Naltrexone dnevno... OK sam....

      Избриши
    6. Samo nek je OK :) Bas mi je drago! Poklapa se sa mojim dosadasnjim iskustvom sa 10.000iu D3, bas fino pomaze. LDN nisam nikad niti probao niti dobro proucio jer mi deluje da ne radi, no dobro, proucicu bolje pa cu mozda napisati nesto o tome.

      Избриши
    7. Za ove četiri godine otkako mi je dijagnostifikovana MS (mada sam prve simptome imao još 1993. godine), ni od jednog lekara nisam dobio dijagnozu o tipu MS-a od kojeg ja bolujem... Čak mi prof. dr. Drulović iz Klinike za neurologiju jedne godine dijagnostifikuje primarno progresivni oblik, a sledeće relapsno remintenti... Ja, lično, mislim da je kod mene u pitanju tzv. benigni oblik, jer od 1993. godine bolest veoma sporo napreduje. Na nogama sam, nemam problema, jedino što malo 'osećam' desnu nogu, imam mali problem sa gutanjem i problem sa koncentracijom. U tom smislu Vas molim za savet: da li da pokušam sa DMF-om? Da li bi to funkcionisalo kod mog oblika MS-a? Pozz

      Избриши
    8. Pazi, ja ne mogu da preuzmem tu odgovornost na sebe... Nisam lekar i ne postavljam dijagnoze.

      Избриши
    9. OK, kapiram... Trebao mi je savet, ne dijagnoza... Msm, glupo je da gutam DMF ako kod mene ne deluje... Pokušaću da nađem neurologa koji bi se malo zainteresovao za moje stanje... Pozdrav

      Избриши
    10. Ne samo da neće da deluje ako je progresivni oblik u pitanju, nego će ti pogoršati stanje. Zato ne smem ja da ti dajem dijagnozu ovako odoka, nego mora lekar koji ima iskustva sa time.

      Избриши
    11. OK... No problemo... Hvala, u svakom slučaju... :-)

      Избриши
    12. Анониман19. мај 2018. 10:11

      Zdravo, zanima me da li biste mogli objasniti zasto bi DMF prilikom upotrebe kod progresivnih oblika MS mogao da pogorsa stanje? Da li bi moglo ikako takodje doci do usporavavanja toka bolesti kao kod remitentnog oblika?

      Избриши
    13. Pazi, svakako ne mogu da objasnim zasto, niko ne zna ni kako DMF u stvari tacno radi, samo su studije pokazale da radi. DMF je prosao sve faze studija za RRMS, ali kompletne studije za PPMS/SPMS nisu nikad odradjene i ja ne mogu nikome da preporucim da se igra sa time.

      Evo postoji studija koja ce testirati DMF na PPMS pacijentima, ali datum kompletiranja je decembar 2019. Kad se ovo zavrsi, znacemo vise.

      http://ichgcp.net/clinical-trials-registry/NCT02959658

      Secam se da sam bio naleteo na neke slucajeve da je ljudima sa PPMS bilo gore od DMF, ali ne mogu sad da ih iskopam.

      Избриши
    14. Анониман22. мај 2018. 07:52

      Hvala na odgovoru.:)

      Избриши
  2. Kao što si ti ozdravio od DMF-a.
    Ne znam, oni koji su na početku bolesti MR pokazuje smanjenje lezija, dok oni koji dugo boluju, nemaju nekih poboljšanja, mada svi kažu da bi prave rezultate mogli očekivati posle dve godine korištenja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam ozdravio ali nemam ni nikakve probleme takođe... A koliko ja znam Coimbra nije pominjao nikakve 2 godine do prvih rezultata, već povlačenje bolesti u 95% slučajeva, jelda. Izgleda da ne šljaka baš.

      Избриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma dajte vi meni neke rezultate i MRI, nikako da mi dodje covek i kaze, e, vidi, pratio sam dr Coimbra protokol i evo, lezije se povukle, MSa nema, super mi je, ne moram da primam nikakve druge terapije... Svi samo pricaju o terapiji a niko o nekakvom konkretnom rezultatu. K'o ovaj iznad, odjednom, a, ne, treba da prodje 2 godine do prvih rezultata... Ma vazi, menjamo pravila u letu, kad ne pomogne ni za 2 godine onda ce pricati da treba 4.

      Избриши

  4. Ne bolujemo svi isto, tako da će kod nekih rezultati biti vidljivi odmah, jer su na početku bolesti. Pa, eto ti si sam rekao da si osetio poboljsanja od 10 000ij, jer si četvrta godina bolesti. Kod onih koji boluju duže oštećenja su veća pa je i čekanje na prve rezultate duže.

    ОдговориИзбриши
  5. Nema boljeg ni prirodnije metoda od tretmana D tretmana, ja sam 18 meseci na njemu a najveća prednost, nema relapsa, diže imunitet. Zoran L.

    ОдговориИзбриши
  6. Zasto su konvenciolne terapije od 1000 do 2000 eur na mesecnom nivou a vigantol 160 dinara neka mi odgovori neko iz farmako klana

    ОдговориИзбриши
  7. http://www.cam.ac.uk/research/news/vitamin-d-could-repair-nerve-damage-in-multiple-sclerosis-study-suggests

    ОдговориИзбриши
  8. Evo..ja sam na dozi D vitamina, plus b vitamin vec 2 godine, nemam relapsa, mr mi je super!

    ОдговориИзбриши
  9. Verujem u D-3 ,u svakom slucaju,ali on se sintetise pomocu UV zraka(sto vise suncanje)ja sam u grupi RRMS.PS zelela bih da se nasi neurolozi pozabave za D .Verujmo u Boga,uz njihovu pomoc.Pozz.svima

    ОдговориИзбриши
  10. D vitamin pomaze, ali ne na nacin kako to dr Coimbra radi.

    ОдговориИзбриши
  11. Vecina ljudi je deficit.vit.D izuzetno vazan,možda i najvazniji vit. Uzima li neko preventivno radi vit.od 10 000ij?

    ОдговориИзбриши
  12. Ja sam na terapiji sa visokim dozama vit Di hvala dr Coimbri što postoji

    ОдговориИзбриши