понедељак, 20. март 2017.

Ostale terapije - Monometil fumarat (MMF)

Za monometil fumarat sam prvi put čuo od jednog pacijenta koji mi je spomenuo da postoji studija na Kliničkom Centru u kojoj se pacijentima daje MMF. Drago mi je da mi ljudi prenose vesti odande pošto sam ja rešio da u to leglo vampira više nikada neću kročiti, sem ako me neko unese mrtvog nogama napred. Zvučalo je poznato, monometil fumarat, dimetil fumarat, mora da postoji neka veza. Kratko istraživanje mi je donelo potrebne informacije.



Naime, monometil fumarat je primarni metabolit dimetil fumarata. Metaboliti su supstance u koje se pretvaraju lekovi po unošenju u organizam, dakle, kad unesemo dimetil fumarat, on se u telu brzo pretvara u monometil fumarat. Unošenjem MMF direktno, preskačemo jedan korak metabolizma DMF i u principu postižemo isti efekat.

Nisam bio nimalo iznenađen kada sam saznao da se i ova supstanca može nabaviti na isti način kao i DMF, od Sigma-Aldrich preko njihovog zastupnika u Srbiji, Uni-Chem.


Na žalost, nemam nikakve informacije o tome da li se MMF može pakovati direktno u kapsule i uzimati na isti način kao DMF. Mislim da to niko na svetu nije radio do sada. Cena mu je dosta veća, oko 10 puta, tako da se svakako ne isplati.

Što se sporednih efekata tiče, situacija je potpuno ista kao sa DMF, sa jednom razlikom. Kao i kod DMF, postoji period navikavanja na lek od nekih mesec dana, s tim što u ovom periodu DMF izaziva dijareju, a MMF - zatvor :) To je jedina razlika koju sam uspeo da pronađem što se tiče sporednih efekata.

MMF za terapiju MS pokušava da progura kompanija Alkermes (http://www.alkermes.com/), kao alternativu Biogen-ovoj Tecfideri, pod radnim nazivom ALKS 8700, sa ciljem da naprave lek koji će imati isti efekat kao DMF uz manje neželjenih gastroenteralnih sporednih efekata. Lek je trenutno u fazi testiranja i planira se izbacivanje na tržište tokom 2018. U stvari, MMF je zgodan način da se zaobiđe patent na DMF koji drži Biogen - DMF se po unošenju u telo metaboliše u MMF, a Biogen nema patent na MMF :) Na ovaj način se Alkermes nada da će uzdrmati Biogen-ov monopol na DMF.

Dakle, MMF je u praksi ekvivalent DMF-a, sa nešto različitim sporednim efektima. Postojanje alternativnog leka, tj zdrave konkurencije,  je vrlo dobra stvar jer može oboriti cenu DMF-a i učiniti ga pristupačnijim svima kojima je potreban.

10 коментара:

  1. Pozdrav,Srbodlak,

    javljam se samo da kazem da mi je drago sto sam otkrio ovaj blog. Bolujem od MS-a, na interferonu sam,ljubitelj sam pametnih blogova i mrzitelj alternative pa mi je uvijek drago naletjeti na razumne ljude.
    Keep up the good work! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Cao svima,
    Pisem posto sam trebao da budem kandodat za MMF studiju - jos jedna losa strana MMF je ta sto je doza u ovoj studiji faze III jako visoka i krece se oko 900mg na dan (dve dnevne doze od po 450mg) , sto je duplo vise nego DMF dnevna doza... Videcemo za nezeljene efekte kada se studija zavrsi.
    Pozz svima

    ОдговориИзбриши
  3. Postovani nista dugo vec ne pisete. :( Koje je vase misljenje za novi lijek Ocrevus?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Spominjao sam ga negde vec, Ocrevus (Ocrelizumab) je sinteticko antitelo koje ubija limfocite, dakle, sto ono narod kaze, hemoterapija. Efektivan je protiv MS svakako ali sa sobom povlaci mnogo nezeljenih efekata tako da bih se ja uvek pre odlucio za DMF. Ovde je prica o nezeljenim efektima: https://en.wikipedia.org/wiki/Ocrelizumab#Adverse_effects . Zasto ne pisem? Pravo da vam kazem, mislim da nema skoro nikakve svrhe. Od 10 ljudi 9 ne kapira uopste o cemu pricam, a onaj deseti zna ali ne sme da proba. A i ponestalo je zanimljivih tema. Kad budem imao inspiracije, pisacu.

      Избриши
    2. Zaista ja pratim Vas blog, mislim da svhre itekako ima. Moja dijagnoza je i dalje G37, doktor kaze da nema kriterijuma za MS, jos, na srecu ili na zalost, i pored koliko sam izbrojala 12 lezija na mestima koja odgovaraju MS-u, a tako se i osecam kao da je imam. Pitala sam ga za DMF i rekao je ne jos, nikako. Posto sve nesto planiram da mi bude bolje i planiram prosirenje porodice, a u tom slucaju ne idu lekovi. Ne bi ga koristila u trudnoci ili periodu dojenja, ali posle bi. I zato mozda neki ne smeju da probaju. Ali to ne znaci da nam Vasi tekstovi ne znace. Na forumima su ljudi tako previse iskljucivi i nema tu sta da se trazi, kuku lele, samo guraj i ostalo. Ovde sam procitala puno korisnih informacija. I sama puno istrazujem, ali pored posla i jednog malog deteta slabo stizem da se upustim u potpunosti. Puno pozdrava, Zorica

      Избриши
    3. Menjajte doktora... 12 lezija a i dalje G37 (sto znaci nesto sto mnogo lici na MS a ne znamo sta), to je suludo. Gde zivite, u Srbiji? Kod kojih doktora idete?

      Избриши
  4. U Novom Sadu, nije bas neki izbor lekara, jedino privatno na VMA, ili negde drugde u Beogradu ili van ove drzave privatno. Razmisljam stalno o drugima i gde otici, ali do kraja sam najvise sama izucila i saznala, mada ipak nisam lekar i ne mogu se porediti. Zbunjuje ih uredan nalaz likvora (sto je moguce kod jako malog procenta obolelih), pozitivna ANA (sto je isto moguce kod malog procenta obolelih), prati me paralelno i imunolog. Sva sam im ne specificna. Ne uklapan se u sablon. Izucila sam sva moguca oboljenja koja izazivaju demijelizaciju, radili su mi ja mislim sve moguce analize. E da i primala sam i mesec dana intravenski longacef, jer pulsna nije delovala, a analize krvi u ns su pokazivale pozitivan nalaz na boleriju, ali cudno pozitivan, pa da ne gubimo vreme dok u Batutu ne urade analizu seruma i likvora (jer u Srbiji nije bilo reagenasa u referentnoj ustanovi skoro 2 meseca), dobila sam i to onako cisto za svaki slucaj.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nelecena Borellia moze da izazove lezije po mozgu, upoznao sam coveka kome se to desilo... Ako niste sigurni oko dijagnoze nemojte se leciti DMF-om.

      Избриши
    2. Naravno dok ne budem sigurna necu, ali nije borelija nazalost, likvor i serum su bili uredni, nesto autoimune prirode je u pitanju. Zato i cekam, obilazim lekare, istrazujem, ali pratim i Vas blog, jer osecam da ide u tom smeru. I verujem da dosta ljudi prati samo se ne oglasavaju.
      Pozdrav i sve najbolje, drago mi je da Vam terapija dobro deluje i da ste pronasli i pronalazite sta Vam odgovara.

      Избриши