четвртак, 10. април 2014.

Punjenje kapsula

Sklapanje kapsula je vrlo jednostavan proces, opisaću vam kako ja to radim:

Prekrijte sto plastičnom folijom za pakovanje hrane. Navucite hirurške rukavice i masku. Maska nije posebno neophodna, ali će biti jako korisna ukoliko imate potrebu da kinete u sred posla, da ne bi oduvali DMF svuda okolo. 

Na sto stavite veliki komad belog glatkog čistog papira. Uzimite manji komad istog papira, presavijte ga i sipajte malo DMF na njega. U slučaju da ima grudvica DMF-a, smrvite ih prstom (sa rukavicama!). Trudite se da teglu sa DMF otvarate samo kad je potrebno, nemojte je držati otvoreno za sve vreme posla. Lako upija vlagu, a ako dune neka promaja, bolje je da prospete okolo što manje DMFa.

Otvorite kapsulu (veličine 1) i napunite njen duži deo DMFom do vrha. Ne sabijajte DMF unutra, samo sipajte u nju dok ne bude puna do vrha. Zatvorite kapsulu njenim kraćim delom i pritisnite je po dužini dok ne osetite klik. Tada je kapsula zatvorena i spremna za upotrebu. Kapsula veličine 1, napunjena na ovaj način, sadrži približno 240 mg DMF-a. Ukoliko želite kapsulu sa približno 120mg, napunite duži deo do pola, ukoliko želite od 60mg, do jedne četvrtine i tako dalje.

Ukoliko želite da proverite ovo na bolji način, iskoristite elektronsku vagu, izmerite 50 punih kapsula, 50 praznih kapsula, oduzmite i podelite sa 50. Nema potrebe za sitničarenjem ovde, da li ćete uzimati kapsule od 220, 240 ili 260 mg, ne pravi nikakvu razliku u praksi, pisaću detaljnije o tome u drugom postu. Kapsule od 240mg su ono što ćete svakodnevno uzimati kao redovnu terapiju, a manje kapsule će vam biti potrebne na početku terapije tokom procesa navikavanja na DMF.

Ja obično pravim oko 100 kapsula odjednom, vi možete koliko god želite. Kad napunite koliko ste želeli, protresite malo pune kapsule da mrvice DMF-a koje su se zadržale spolja spadnu. Potom čuvajte kapsule u tamnoj bočici za lekove daleko od toplote, vlage i sunčeve svetlosti. Ja koristim bočicu od vitamina. Rok upotrebe je neograničen.


Kad završite, operite i osušite ili jednostavno bacite rukavice, istresite masku, zgužvajte foliju sa stola sa svim mrvicama, papirom i ostalim djubretom i bacite je. Plastična folija je jako praktična za ovo.

Ljude obično brinu dva pitanja u vezi sa ovim:

Da li sve ovo treba raditi u sterilnim uslovima?

Nema potrebe. DMF, prazne kapsule i vaše rukavice su vrlo čisti, a ni sendvič ne sterilišete pre nego što ga pojedete, pa opet sve bude u redu.

Da li je nedostatak ostalih komponenti koje se nalaze u standardnim kapsulama problem?

I ja sam bio zabrinut oko ovoga, ali u praksi se pokazalo da nije. Ukoliko bi kapsule sadržale ostale standardne filere za kapsule kao što su monokristalna celuloza, talk itd, resorpcija DMFa u tankom crevu bi bila nešto usporenija i ravnomernija, što bi značilo da bi kapsule bile nešto lakše za stomak. Moguće je da bi se na ovaj način skratio period navikavanja na DMF. Svejedno, jednom kad se organizam navikne, više nećete imati nikakve probleme. Osim u periodu navikavanja, za 9 meseci nisam imao nikakvih tegoba.

Ukoliko želite da nabavite filere i mešate ih sa DMF pre punjenja, samo napred, ali mislim da je to gubljenje vremena.

10 коментара:

  1. cao,
    kazi mi jel punis jednu po jednu kapsulu? Sta ti drzi otvorene kapsule da u njih mozes da stavis DMF? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvo sam punio jednu po jednu pomoću parčeta papira, sad koristim punjač... https://www.cap-m-quik.com/ . Nema nikakve potrebe da ih nešto drži otvorenim, rastaviš ih na dva dela, napuniš duži deo, zatvoriš kraćim, pritisneš po dužini dok ne osetiš klik, onda više ne mogu da se otvore i to je to.

      Избриши
    2. Hvala na brzom odgovoru. Evo i ja sada jurim taj cap-quick punjac :)

      Избриши
  2. Pozdrav, jel možete podeliti sa nama gde se mogu naći najjeftinije prazne kapsule?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa vidi, nisam nikad gledao da budu najjeftinije nego da rade posao... Ovo su jedine koje koristim: http://www.purecapsules.co.uk/index.php/product/index/mid/93

      Избриши
  3. Анониман22. март 2017. 09:34

    Ima ih na ebay koga interesuje 1000 kom 8 dolara evo linka : http://www.ebay.com/itm/1000-EMPTY-GELATIN-CLEAR-CAPS-CAPSULES-SIZE-NO-0-HALAL-PURE-KOSHER-/172476660773?hash=item282868fc25:g:JY8AAOSwt5hYcJGi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ahahah još su i halal i košer... Hvala za link samo ove su veličine 0, prevelike, treba ti veličina 1 ali ima i tih u linkovima ispod.

      Избриши
  4. Zdravo. Da li si za terapiju imao nadzor i mišljenje nekog doktora? Pozdrav. Ivana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Saradjivao sam sa dr Juergen Erhardt-om koji je farmaceut iz Nemacke i koji je primenjivao na sebi istu terapiju. Od moje doktorke sa klinickog centra sam imao samo vristanje i omalovazavanje, cak i kada sam joj doneo rezultate posle godinu dana terapije koji su bili sjajni. Na moje pitanje "Dobro, ovo mozda moze biti opasno, a sta mi to vi nudite kao alternativu?" nisam dobio nikakav odgovor. Rekli su mi da cu dobiti interferon posle oko 3.5 godine cekanja na listi a ja sam rekao dovidjenja.

      Избриши
    2. PS ne mozes ocekivati podrsku od lekara za ovakve avanture oni to po zakonu prosto ne smeju da rade.

      Избриши