недеља, 2. октобар 2016.

Vitamin D3

Pošto sam pisao o dr Cicero Coimbri i njegovim malverzacijama, sad je na redu upotreba vitamina D3 na jedan bolji način. 

Istražujući navode da on može da pomogne kod MS i autoimunih bolesti generalno, naleteo sam na sledećih par radova:



Polazi se od statistički dokazane činjenice da je MS više zastupljen u regionima gde su ljudi manje izloženi sunčevom zračenju, a samim tim imaju manju količinu vitamina D3 u organizmu, jer se on sintetiše u koži prilikom sunčanja. Sudeći po nekim izvorima, izloženost suncu tokom odrastanja je ključna za pravilan razvoj imunog sistema. Ideja je da se pacijentima daje vitamin D3 u dozama višim od uobičajenih, ali ipak u bezbednim granicama. Studije iz ovih radova su pokazale smanjenu učestanost relapsa i smanjen autoimunitet kod MS pacijenata koji su uzimali 10.000iu vitamina D3 dnevno.

Ovo je daleko manja doza od one koju je koristio dr Coimbra u svom protokolu. Sa ovom dozom niko ne bi trebalo da ima nikakve probleme vezane za hipervitaminozu, ali je u studijama pacijentima ipak davan kalcijum preventivno, da bi se sprečio potencijalni gubitak kalcijuma iz kostiju.

Obzirom da je vitamin D3 lako dostupan, zainteresovao sam se za ovu temu. U februaru 2016. sam pričao sa prijateljem koji je doktor medicine i vrlo upućen u metaboličke procese (dakle vrlo natprosečan srpski lekar) i zaključili smo da ne postoji opasnost od uzimanja 10.000iu vitamina D3 dnevno, s tim što sam, na njegovu sugestiju, uz to dodao i 400iu vitamina K što bi trebalo da spreči potencijalne probleme u metabolizmu kalcijuma (ova kombinacija je dobro poznata i često se može naleteti na kapsule koje već imaju vitamine D i K zajedno). Takođe, nismo mogli da pronađemo nikakvu potencijalnu opasnost od kombinovanja DMF-a sa ovim vitaminima. Nisam uzimao dodatni kalcijum jer inače mnogo konzumiram mlečne proizvode tako da me deficit kalcijuma ne brine.

U to vreme, moje stanje što se MS-a tiče je bilo stabilno, s tim što sam osećao određene manje simptome ukoliko sam pod jakim stresom, ali ništa previše značajno. Odlučio sam da probam da dodam 10.000iu vitamina D plus 400iu vitamina K dnevno svojoj terapiji DMF-om, radi eksperimenta. Nigde nisam video da je neko uradio nešto slično ali sam bio voljan da pokušam jer je delovalo da se tako može ostvariti određeni benefit, uz minimalne rizike.

Kapsule vitamina D koje se mogu kupiti u Srbiji su obično od 400iu, a meni su trebale od 10.000iu. Kapsule čistog vitamina K nisam našao. Mislim da bi se i jedno i drugo moglo lako nabaviti i u Srbiji uz nešto truda: Solgar (http://www.solgar.com/) proizvodi i jedno i drugo i njihovi proizvodi su prisutni u svim našim apotekama tako da verujem da bi se mogle lako poručiti. Ja sam iskoristio svoj poslovni put u USA da kupim zalihe oba vitamina za godinu dana i nisam se time dalje bavio.

Krenuo sam sa dodatnom terapijom i nisam osetio nikakve sporedne efekte kao ni bilo kakvu promenu na sebi u prvo vreme. Međutim, sada, 7-8 meseci kasnije, mogu sa sigurnošću da tvrdim da jedna promena postoji:

Pre dodatka vitamina D3, jak stres je kod mene izazivao pojavu određenih simtoma MS-a, mahom taktilnih, kao što je fantomska hladnoća, osećaj golicanja i stezanja itd u delovima tela u kojima sam imao probleme pre početka terapije DMFom, tj tamo gde sam već zaradio nekakva oštećenja. Uglavnom se radilo o levoj nozi. Simptomi bi potpuno nestajali kada stres prođe tako da ih ne mogu nazvati pravim relapsima. Posle dodatka vitamina, to se više nije dešavalo, uprkos tome što sam bio izložen jakom stresu u više navrata. Praktično sam bez ikakvih simptoma od tada. Da li je to zahvaljujući vitaminima ili samo imam puno sreće, ne znam, ali sam jako zadovoljan kako god bilo.

Moram dodati da je ovo moj lični eksperiment na samom sebi, kliničke studije za kombinaciju DMF+D3+K2 ne postoje koliko ja znam i samim tim ne mogu preporučiti ljudima da ovo rade tek tako. Ukoliko ste voljni isprobajte ali to je na vašu sopstvenu odgovornost, meni se čini da je ovo idealna kombinacija za mene, a da li je i za vas, ne znam sa sigurnošću. 

Meni je svakako ova terapija pružila duševni mir, pola godine bez ikakvih simptoma uprkos burnom i neumerenom životu sa puno stresa, tako da više ni ne mislim o MS svakodnevno niti sam opterećen time da li će pravi, trajni lekovi za MS stići na tržište, da li će mi biti dostupni i tako dalje. Ukoliko sve ostane kao što je sada, čini mi se da nemam nikakvog razloga za brigu. Vreme će pokazati :)

31 коментар:

  1. Vigantol kapi su odlican izvor vitamina D3, a i jako su jeftine

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala najlepse, u uputstvu za kapi pise da je jedna kap oko 500iu, dakle meni bi 20 kapi dnevno lepo radilo posao. Lakse mi je ovako sa jednom kapsulom od 10.000iu dnevno ali ako nabavka tih kapsula postane problem ovo je sjajna alternativa.

      Избриши
    2. eee... imas da kupis kapi od po 5000IU, znaci uzmes 2 kapi na dan i to je to. Ja sam uzeo iz Holandije

      Избриши
  2. Naravno, kako kome odgovara, ono sto je najbolje u celoj prici je sa su kapi oko 170din :)

    ОдговориИзбриши
  3. https://www.facebook.com/groups/211024975975760/

    ОдговориИзбриши
  4. Da li koristiš još neke suplemente? Prošle godine su mi dali q 10 i vitamin E 400IJ, a sad Oligogal Se i Vigantol. Na pitanje sta je sa q 10 i vitaminom E dobila sam odgovor da je sad nova moda, pritom mi je prošle godine nivo vitamina D bio manji nego trenutno. Vitamin B i folna kiselina su mi na dodnjoj granici, a opet njih mi nisu rekli da dodajem. Dvoumim se oko korišćenja bilo kakvih drugih dodataka i podsticanja imuniteta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne koristim nista drugo, samo vitamine D i K... Vecina stvari za "podsticanje imuniteta", ako ne i sve one, uopste ni ne rade... Uglavnom samo moda i nedokazane tvrdnje. Ja, dok ne vidim klinicku studiju o nekoj tvrdnji, ne uzimam je za ozbiljno.

      Избриши
  5. Hej da li znaš na koji način se određuje količina vitamina D za dnevni unos? 10 000 IU zvuči kao dosta visoka doza

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. 10.000 iu dnevno je doza koja je u paper-ima koje sam spomenuo bila oznacena kao maksimalna bezbedna doza ili fizioloska doza, tj ekvivalnent doze koju bi koza sama sintetisala ako bi proveo ceo dan na suncu. To mu dodje maksimalna doza pri kojoj bi sve metabolicki trebalo da ostane ok. Dr Coimbra, pored svojih ostalih gluparija, je isto spomenuo ovu dozu kao "fiziolosku" tj maksimalnu normalnu.

      Избриши
    2. Hvala na odgovoru. Mene zanima da li je odredjivanje maksimalne doze donekle individualna stvar, tipa da zavisi od mase ili tako nesto... Za sada uzimam manje doze vitamina D, al provericu sa neurologom pozivajuci se na studije koje si spomenuo. U svakom slucaju hvala na informacijama koje objavljujes.

      Избриши
    3. Pazi, ne znam ni sam, u studijama su davali pacijentima toliko, pa sam i ja krenuo da uzimam toliko... Ispade dobro za sada :)

      Избриши
  6. Pozdrav
    Uz duzno postovanje, 10000 iu vitamina d3 mozete dobiti izlaganjem suncu od najvise 30 minuta dnevno, ali na nasem podneblju samo od aprila do oktobra mozete loviti kvalitetne zrake za d3. Drugim recima, ako se suncate 5 sati na kvalitetnom suncu, dobicete oko 100 000iu i to nije stetno za nase telo. Dr Coimbre leci tako sto 1000 iu pomnozi sa tezinom bolesnika, ali se i proverava nivo d3 u krvi koji treba biti na najvisoj razini referentne vrednosti i PTH (parathormon) koji treba biti na najnizoj r. vrednosti. Potrebno je odraditi jako puno pretraga pre nego se samostalno upustite u testiranje ove vrste lecenja. D3 od 10 000 iu nije stetan za zdrav organizam, ali za bolestan nije dovoljan. Dr. Coimbre ima i to obrazlozeno, kada su davane kolicine od 10000iu, multipla se i dalje razvijala, samo usporenije nego pre. Sa vecom kolicinom, podesenom individualno po vasim krvnim pretragama, stopirate bolest i resavate se svih problema. Imate u Novom Sadu doktora Vasilija Bosnjaka, on je bio na edukaciji kod Coimbre prosle godine, mislim da je prava osoba koju trebate posetiti. Licno sam bila kod njega i covek zna materiju vise nego bilo koji neurolog sa kojim sam bila u kontaktu. Vec osecam promene, ali ja sam u pocecima bolesti pa se lakse kod mene sve moze resiti. Imate i primer crnogorca Zoran Vujicic, on na fb salje informacije o poboljsanju njegovog stanja. Ima najgori oblik ms, progresivni...iz kreveta je ustao i propricao, sto 10 godina nije mogao...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uz dužno poštovanje ne radi to tako kao što ti misliš, telo ima regulatorne mehanizme za te stvari i prestaće da luči vitamin D ako mu ne treba više, inače bi svi koji žive u Africi pomrli kao muve. Sve kritike koje sam naveo u tekstu i dalje stoje.

      Избриши
    2. Sa 16mm lezija mi se umanjila na 5mm u roku od 6 meseci. Pijem 25000iu. Ne pijem mleko i ne jedem mlecne proizvode kako ne bi unosila dodatne kolicine kalcijuma, jer d3 ih ugradjuje u kosti a visak ostaje u krvi i to je rizicno ako se jos dodatno unosi kalcijum. 10000iu je sigurna granica gde mozes da koristis mlecne proizvode, ali to ce ti samo usporiti MS, a doza koja ti se prilagodi za tvoj oranizam je ona koja potpuno zaustavlja MS i umanjuje lezije. Pricam o cinjenicama, a ti pises o pretpostavkama, i savetujes se sa doktorima koji nisu radili istrazivanja ovog tipa. Dr. Coimbra ima iza sebe 15 godina istrazivanja i prepuno pacijenata kojima je MS zaustavljen i zalecen. Pri tome, trudna sam 4 meseca, sve je u savrsenom redu i ima preko 80 trudnica koje su ovo prosle, tako da je protokol itekako istinit i ispravan i ne postoje neosnovane teorije.

      Избриши
    3. Ne znam samo koga ubedjujes, mene ili sebe.

      Избриши
    4. Vidim da ne vredi....
      Zelim pomoci svakome ko zeli pomoci sebi.
      Iznenadjujuce ponasanje za nekog ko radi po svom nacinu, bez konsultacije sa pravim neurologom koji zna sta radi.
      Srecno

      Избриши
    5. Ma radi bre čoveče sta god hoćes, tvoja stvar. Nemam ja nista od ubedjivanja s tobom.

      Избриши
    6. Ja sam u njemackoj grupi na fb i gospodin Srbodlak je potpuno u pravu. Tamo citam razna iskustva u vezi vit. D i lihecenha sa tim. Vrijedi idprobati, ne kosta puno

      Избриши
    7. Jel mozete da mi kazete koja je ta grupa.I menu su otkrili pred 2 meseca da imam Ms tu u Njemackoj,ali moj neurolog kad sam ga pitala za vitamin D3 napravio se lud ,insistirao je direktno da pocnem sa terapijom Betaferon (INTERFERON BETA)spritze.Hvala vi odnwpred.Inaku blog vi e super.

      Избриши
  7. Samo jedan komentar, ljudi koji imaju poremecaj krvarenja (na prim. tromboze) treba da budu jako pazljivi sa vitaminom K, s obzirom da neutralise dejstvo lekova kao sto su varfarin. Obavezno treba da se konsultiju sa svojim hematologom!

    ОдговориИзбриши
  8. Istrazivanje koje upucuje na vezu vitamina D i vitamin D receptora sa remijelinizacijom.
    http://www.cam.ac.uk/research/news/vitamin-d-could-repair-nerve-damage-in-multiple-sclerosis-study-suggests
    Jesi li merio nivo vitamina D u krvi posle uzimanja 10 000 jedinica dnevno?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala za link... Ne merim ništa, uzimam ga većgodinu dana i super mi je i to je to, ne mislim o MS uopšte manje više...

      Избриши
  9. Анониман4. март 2017. 10:05

    Како сте дошли до дневне дозе од 400IU K2? Видео сам на доста места да се препоручује уз Д3, али свуда варира препоручена вредност.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu ste, preporuke za količinu vitamina K variraju... Dozu sam iskopirao iz jedne od studija, plus mi je jedan prijatelj iz sveta medicine potvrdio da bi sa tom dozom sve trebalo da bude ok. Pomalo smo to "odoka" odredili ali pole vise od godinu dana uzimanja ove kombinacije sve je u potpunom redu :)

      Избриши
  10. Анониман23. мај 2017. 15:02

    Da li znamo koja vrednost mcg vitamina K odgovara vrednosti od 400 i.U, pošto su svi dostupni proizvodi (Vitamin K) označeni u mcg.?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Trebalo bi da je oko 100mcg, ja uzimam 100mcg kapsule vec par godina.

      Избриши
    2. Анониман24. мај 2017. 07:32

      Хвала пуно на информацији.

      Избриши
  11. Анониман22. мај 2018. 12:46

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29778041?dopt=Abstract neki komentar? Cini se da sve u pocetku bude juhu, jeee i za koju godinu ups ne radi ustvari.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pazi, ovo je meta studija, znači da su gledali gomilu drugih studija i izvukli prosek. To mi ništa ne govori o dozama koje su pacijenti dobijali. Možda su iskopali 200 studija sa malim dozama a nekoliko sa visokim, uprosečiš to i dobiješ - ništa. Plus, ovo je gomila kineza nekih, imam malo predrasude prema njihovim naučnim radovima zbog nekih ranijih iskustava. Morao bih da iskopam ceo tekst prvo pa da vidim koje su studije uzete u obzir, uradiću to ako me ne bude mrzelo.

      Što se mene tiče moje lično iskustvo je da mi je DMF sredio 90% problema sa MS, a vitamin D preostalih 10%, kad sam ga dodao. Isto, od kada sam na vitaminu D (10000iu dnevno), bukvalno se nisam ni prehladio. Čak znam i neke ljude koji nemaju MS a koji su imali isto iskustvo sa tom dozom, bukvalno im imuni sistem bolje profunkcioniše. Ne pada mi na pamet da prestanem da ga uzimam :)

      Избриши
  12. Postoji i preparat, dodatak ishrani na bazi Omega 3 i 6masnih kiselina i vitamina E i A,koji se zove Neuroaspis i namenjen je osobama sa MS-om. Može se naći i u Srbiji.

    ОдговориИзбриши