среда, 9. април 2014.

Legalnost?

Mnogi ljudi će se sa pravom zapitati da li je ovakvo pravljenje lekova u kućnoj radinosti legalno. Moja lekarka me je, na primer, jednom prilikom ubeđivala pola sata da ja kršim zakon i rekla je da nije nikom pričala šta ja radim da ja ne bih imao problema.

Odgovor je, ne, ovo nije ilegalno, iz dva razloga:

1) DMF nije supstanca koja je kontrolisana na bilo koji način; Nije toksična, nije narkotik, nije eksploziv. Posedovanje DMFa je legalno.

2) Ukoliko sami pravite kapsule DMFa za ličnu upotrebu, to je u redu. Nije zakonom zabranjeno konzumirati industrijske hemikalije, ukoliko one nisu na listi kontrolisanih supstanci (mada je malo otkačeno). Ono što jeste zabranjeno je distribucija, tj prodaja takvog leka, što bi povlačilo za sobom kršenje mnogih zakona, kršenje patenta i tako dalje.

Dakle, ukoliko sami pravite kapsule DMF za ličnu upotrebu i ne delite ili prodajete ih okolo, sve je legalno. Zbog toga, od čitalaca ovog bloga koji se odluče na akciju očekujem da sve urade sami, a ja sam tu da pružim savete u okviru mojih moći.

Moguće je da ćete naleteti na informaciju da je DMF u Evropi zabranjen:

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-09-676_en.htm

Ova zabrana je nastala zbog toga što je DMF ranije široko korišćen za suzbijanje buđi i gljivica prilikom pakovanje robe. Kineska roba je i danas često zaprašena DMFom, što se može prepoznati po karakterističnom mirisu. Međutim, DMF u dodiru sa kožom može izazvati jaku iritaciju.

Posledica nošenja kineskih papuča zaprašenih DMFom:


Međutim, unošenje DMF-a oralno putem gastro-rezistivnih kapsula nije nikakav problem, osim blagih sporednih efekata koje sam naveo u postu posvećenom tome.

Upotreba DMFa kao terapije za multiplu sklerozu je odobrena u  EU od februara 2014:

tecfidera-dimethyl-fumarate-approved-in-the-european-union-as-a-first-line-oral-treatment-for-multiple-sclerosis


Нема коментара:

Постави коментар