четвртак, 10. април 2014.

Moji rezultati

Zadnji update: Jun 2015

Tokom 24 meseca uzimanja DMF-a radio sam jednom mesečno analize koje uključuju krvnu sliku, ALT/AST (funkcionisanje jetre) i kreatinin (funkcionisanje bubrega). Jetra i bubrezi su sve vreme bili bez ikakvih problema, a krvna slika se menjala, i u rezultatima se jasno vidi imunomodulacija postignuta korišćenjem DMF-a (kliknite na sliku da bi je uveličali).


Svetlo plava linija predstavlja ukupan broj leukocita. Donja granica normale za ukupan broj leukocita kod zdrave osobe je 4 milijarde po litru. Na grafiku se vidi da sam u dva navrata imao rezultat blago ispod te granice, ali nema nikakvog razloga za brigu. Tamno plavom linijom je označena granica od 3 milijarde po litru, koja predstavlja kritičnu granicu. Ispod nje ne treba nikada ići, inače imuni sistem prestaje da radi normalno. Ukoliko počnete da joj se približavate, smanjite dozu DMF na pola na neko vreme, a ukoliko to ne pomogne, prekinite sa terapijom. Bolje je da imate MS nego da nemate imunitet; ukoliko odete ispod ove granice, rizikujete teške zdravstvene probleme.

Tamno crvena linija predstavlja ukupan broj limfocita, i ona je najbitniji pokazatelj uspešnosti vaše terapije. Upravo limfociti izazivaju štetu na nervima kod multiple skleroze, objasniću naknadno detalje tog mehanizma. Što vam je nivo limfocita niži, imaćete manje problema sa multiplom sklerozom. Međutim, ukoliko taj broj padne previše nisko, vaš imuni sistem neće raditi kako treba, i imaćete ozbiljne zdravstvene probleme. Donja granica normalnog nivoa limfocita kod zdrave osobe je 1 milijarda po litru, sa grafika se vidi da sam je dotakao jednom prilikom. Svetlo crvenom linijom je označena kritična granica, koja iznosi 0.5 milijardi po litru. Ispod nje nikada ne treba ići. Isto kao i kod ukupnog broja limfocita, ukoliko se pribiližite toj granici, smanjite dozu DMF na pola, a ukoliko to ne pomogne, prekinite sa terapijom.

Podatke o kritičnim nivoima limfocita i leukocita sam dobio od dr Juergena Erhardta, a on ih je dobio od istraživača sa univerzitetske klinike u Bochum-u gde se sprovode istraživanja vezana za doziranje DMF-a.

Sa grafika se vidi da je posle 3-4 meseca terapije broj limfocita značajno pao, što je rezultovalo gotovo potpunim povlačenjem simptoma multiple skleroze u mom slučaju. Naravno, nisam izlečen, ali se osećam daleko bolje. Ako grubo pretpostavim da je koncentracija limfocita u direktnoj korelaciji sa težinom bolesti (za šta nemam bog zna kakvog naučnog osonova, ali nije loša aproksimacija za početak), onda mogu reći da sam usporio napredak bolesti za 60%.

Tokom sezone gripa u februaru/martu 2014 bio sam zabrinut kako će moj oslabljeni imuni sistem reagovati u slučaju da dobijem grip. Međutim, nije bilo razloga za brigu, dobio sam grip i preboleo ga u roku od 5 dana, kao i većina ljudi u mojoj okolini. Nivo limfocita je jedva primetno skočio, a ukupan porast u nivou leukocita koji se jasno vidi na grafiku je posledica povećanog nivoa granulocita, koji je bio tik iznad gornje granice normale. Moje laičko objašnjenje bi bilo da je telo nizak nivo limfocita za vreme virusne infekcije donekle kompenzovalo višim nivoom granulocita, ali da bih to potvrdio treba mi mišljenje stručnjaka.

Tokom leta 2014 sam dobio lajmsku bolest kao posledicu ujeda zaraženog krpelja, oporavio sam se jako brzo uz standardnu terapiju tetraciklinima. Tokom istog leta sam patio od alergije na nekakav polen ili tako nešto, ništa strašno, ali se videlo u rezultatima kroz povećan broj granulocita.

U februaru 2015 sam imao malo jaču upalu sinusa koja je srećom brzo prošla. Uradio sam krvnu sliku u najgorim danima upale pa se na grafiku jasno vidi veliki skok leukocita. Limfociti su ostali na uobičajenom nivou.

Iz svega navedenog zaključujem da terapija nije rezultovala vidljivim slabljenjem mog imuniteta u svakodnevnom životu. Ne razboljavam se više nego ostali ljudi koje znam (u stvari, konstantno sam zdraviji od većine ljudi koje znam) i potrebno mi je isto vreme za oporavak kao i ostalima.

2 коментара: